Iz arhive Globusa

Majstori akta poslijeratne obnove

Nakon Drugog svjetskog rata, dok su njihovi muževi gradili socijalizam, mnoge dobrostojeće građanke prepuštale su se tada zabranjenim užicima poziranja u izazovnim pozama

Bizarna fotografija žene duge kose, u pozi odaliske, u kombineu, a bez grudnjaka, naslonjene na folklornu (!) prostirku i s golim nogama koketno prekriženima – tu je fotografiju nedavno pronašla Ana Perajica, poznata splitska fotografkinja. Fotografija, čija je namjera bez sumnje erotizirajuća, snimljena je poslije 2. svjetskog rata, salonskom kamerom u Studiju Sonja, izrađena je u tri primjerka, a svaki je potpisan, dakle, “finalni”...

Što sve to znači? Da muškarac kojemu je namijenjena nije bio jedan? A sigurno nisu bile za mamu i tatu. Vjerojatno su fotografije bile namijenjene distribuciji. Uvjerenje pojačava i činjenica da je u ono vrijeme izrada jedne kopije stajala, preračunato, 500 kuna, tako razmišlja Perajica, čija obitelj već treću generaciju ima fotografsku radnju na Peristilu, a u Nizozemskoj je doktorirala fotografiju.

“Da fotografija datira iz vremena poslije 2. svjetskog rata, govori nam vrsta papira: papir iz 50-ih i početka 60-ih u sebi ima izbjeljivač, s vremenom dolazi do njegove aktivacije, gubi se kontrast... kao ovdje...”

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 17:18