Vladimir Ferdelji proteklo je desetljeće kao jedan od najuspješnijih hrvatskih menadžera i kao čelnik ili član nekoliko poslovnih udruga učestalo istupao i kritizirao gospodarske programe hrvatskih vlada.
I onda je s dolaskom Kukuriku-koalicije na vlast dobio priliku da se i sam okuša u državnom i javnom sektoru. Prvo je odbio ponudu da preuzme upravljanje jednom državnom tvrtkom, a onda je pristao biti pomoćnik ministra Zlatka Komadine.
Pomoćnik koji će upravljati s ukupno 50 domaćih tvrtki, što ga čini najmoćnijim pomoćnikom Vlade Zorana Milanovića.
Otkud vi na mjestu pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture?
- Pod tim se Ministarstvom nalazi najveći broj državnih poduzeća, oko 50. S obzirom na to da sam ja još u Masterplanu - dokumentu Hrvatske udruge menadžera o novoj gospodarskoj strategiji - govorio o restrukturiranju javnih poduzeća, ponuđena mi je prilika da umjesto pričanja pokušam nešto i napraviti. Zlatko Komadina me nakon parlamentarnih izbora nazvao i pitao hoću li doći. Prihvatio sam mjesto pomoćnika za infrastrukturu.
Čime biste se vi trebali baviti?
- U sektor infrastrukture, za koji sam ja zadužen, do kraja godine bi trebale ući Hrvatske autoceste, Autocesta Zagreb-Rijeka, Hrvatske ceste, Bina Istra, Autocesta Zagreb-Macelj te HŽ Infrastruktura. U drugoj godini tim poduzećima priključit će se sve morske, zračne i riječne luke te odašiljači na telekomunikacijama.
Moj zadatak bit će prvo provesti veliko restrukturiranje tih tvrtki, a zatim pokrenuti sve velike investicijske projekte koji su vezani uz ta državna poduzeća.
Što konkretno znači restrukturiranje i koja poduzeća dolaze prva na red?
- Prvo ću se prihvatiti tvrtki koje me dopadnu već ove godine - Hrvatskih autocesta, Autoceste Zagreb-Rijeka, Hrvatskih cesta, Bina Istre, Autoceste Zagreb-Macelj te HŽ Infrastrukture. Što se tiče restrukturiranja, prvo ćemo pazit na to da članovi Nadzornog odbora budu isključivo stručni ljudi.
INTERVJU U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA