Krešimir Kučko nestrpljivo iščekuje ovaj vikend. Glavni direktor Croatia Airlinesa pozvan je u Francusku na redovito druženje poslovnih partnera s čelnicima Airbusa, najvećega europskog proizvođača zrakoplova.
Ali za Kučka to neće biti nimalo opušteno druženje. On sa šefovima Airbusa po svaku cijenu mora dogovoriti novi, mnogo važniji i ozbiljniji sastanak.
Na tom sastanku, koji bi se morao održati što prije - po mogućnosti već do kraja listopada - glavnog direktora Croatia Airlinesa čeka težak zadatak: šefovima Airbusa mora objasniti zašto Croatia Airlines ne može kupiti četiri nova Airbusa A319, kao što je bilo ugovoreno.
Kučko nema puno vremena: prema sadašnjem ugovoru, financiranje novih zrakoplova mora se dogovoriti do 1. siječnja 2013.
Dapače, već je trebalo započeti ugovaranje kredita za avansno plaćanje novih aviona kod KFW Ipex Bank.
U toj banci - koja je članica grupacije Njemačke razvojne banke i već je kreditirala Croatia Airlines u poslovima s Airbusom - sve je već spremno za obradu kredita.
No u Croatia Airlinesu izračunali su da bi kupovina četiriju novih zrakoplova ionako prezaduženu kompaniju dovela u bankrot.
Vrijednost ugovorenog posla s Airbusom je 175 milijuna dolara, što je dakle gotovo milijardu kuna.
Uprava Croatia Airlinesa hitno je stavila sve računice na papir. Prošloga tjedna plan nabave i financiranja novih zrakoplova predočila je svome većinskom vlasniku Vladi. Nakon što su vidjeli računice, u Vladi se, doznaje Globus, upalio alarm.
“Mene zanima samo jedno: trebaju li nam sada ti zrakoplovi? Pitao sam to ljude iz Croatia Airlinesa. Oni su mi rekli – sada nam ne trebaju”, govori mi jedan od ministara koji je bio na toj prezentaciji.
Ono što je 2008. - kad je bila dogovorena kupnja novih aviona - izgledalo kao dobar posao, sada se pretvorilo u opasan financijsko-politički triler s neizvjesnim završetkom.
Počeli su se propitivati i razlozi zbog kojih je Hrvatska prije četiri godine uopće odlučila kupiti četiri nova Airbusa?
...
ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA