Iz arhive Globusa

Radiopostaji svog muža plaća da hvali njezin rad

Radio Quirinus, jedna od sedam radijskih postaja s kojom je županica Marina Lovrić-Merzel sklopila ugovor o promidžbi, u suvlasništvu je njezina muža Mladena Merzela

Kamo sreće da je sisačko-moslavačkoj županici Marini Merzel Lovrić bio dovoljan Audi A6.

Osim što se voli voziti u dobrom automobilu, uživa i kad drugi o njoj jako lijepo govore.

Pa se zato dobro osigurala: prema izvješćima Državne revizije, sklopila je ugovore sa sedam medijskih kuća – radiopostaja i televizija – kako bi se stalno širile dobre vijesti o županici.

Pardon, o županiji.

Između ostaloga, takve se vijesti redovito emitiraju na sisačkom Radiju Quirinus.

Ne bi to samo po sebi bilo toliko sporno da Radio Quirinius nije u vlasništvu tvrtke S-TEL iz Siska koja je više nego po dobrim emisijama u zavičaju poznata po svojim suvlasnicima.

Jedan od njih je Mladen Merzel, suprug županice Marine Lovrić Merzel.

On je na sudskom registru Ministarstva pravosuđa naveden kao jedan od suvlasnika tvrtke.

Uz njegovo ime, u registru se spominju i imena Lidije Kopjar, Darka Pavlaka, Dubravka Pleše te Željka Vrbanusa.

Dobre veze sisačke županice i Radija Quirinus idu i dalje: Željko Vrbanus, jedan od osnivača radija, bio je jedan od 12 savjetnika Marine Lovrić Merzel koji su žpanicu, za plaću od 5 tisuća kuna neto, redovito savjetovali o različitim pitanjima sve dok županici 2010. godine nije stigao nalog tadašnjeg ministra uprave, HDZ-ova Davorina Mlakara da savjet raspusti, a da njegovi bivši članovi vrate plaće u ukupnom iznosu 600 tisuća kuna.

Sudski spor Cijelo to vrijeme u Sisku je bila javna tajna da županica novac poreznih obveznika troši na usluge promidžbe i informiranja.

HDZ-ov saborski zastupnik i bivši član gospodarsko-socijalnog vijeća županije Ivan Šantek Globusu tvrdi da je Radio Quirinus jedna od postaja koja dobiva novac od županije.

“Gledajte, ja sam nekad bio dožupan, i mi smo isto sklapali poslove s Radio Quirinusom. Ali meni Mladen Merzel nije bio suprug, a usluge smo plaćali deset puta manje nego Lovrić Merzel”, kaže za Globus Šantek.

Objašnjava kako je protiv županice u siječnju ove godine dobio jedan sudski spor, drugostupanjsku sudsku presudu prema kojoj je Marina Lovrić Merzel kriva što ga je oklevetala.

“U eteru Radija Quirinus govorila je kako sam iz proračuna ukrao 400 tisuća kuna pa sam je tužio i dobio spor. To je drugi spor koji sam dobio protiv županice. U jednom je dobila samo opomenu, a prema presudi iz drugog spora mora mi platiti 10 tisuća kuna na ime naknade štete”, kazao je Šantek koji napominje kako je županičin dobar posao s lokalnim medijima dobro poznat većini u županiji.

Samo za usluge promidžbe i informiranja, istražila je to i Državna revizija, Marina Lovrić Merzel godišnje izdvaja oko 1,6 milijuna kuna.

To je, primjera radi, oko 400 tisuća kuna više nego što na promidžbu i informiranje svake godine daje Dubrovačko-neretvanska županija, te jednako koliko plaća najveća hrvatska županija, Splitsko-dalmatinska.

U te usluge ulaze i poslovi koje je sisačko-moslavačka županica sklopila sa sedam medijskih kuća.

Cijena dobrih vijesti Državna revizija ne govori o imenima tih kompanija, ali kako se vijesti o radu županije i županice redovito prenose na Radiju Quirinus, Banovini te NET televiziji, jasno je kako dio promidžbe otpada i na usluge koje županici pruža tvrtka njezina supruga Mladena Merzela.

“I ne samo to, sve su te emisije pomno rezane i uređivane na način kako to najbolje odgovara županici. Kako ona to plaća našim novcem, onda i sama određuje što će dopirati do naroda i nema šanse da o njenom radu na tim postajama ili televizijama čujete nešto loše”, kaže mi jedan sugovornik iz Siska.

Od 1,5 milijuna kuna za godišnju promociju Sisačko-moslavačke županije, revizija je našla da najveći dio odlazi na “snimanje i emitiranje specijaliziranih emisija, rashode za oglašavanje i suradnju, medijsko predstavljanje Županije u novinama i na radio postajama te na rashode za novinarsko-fotoreportersko praćenje događaja”.

Sve skupa na te aktivnosti odlazi 1,28 milijuna kuna, a od toga je 718 974 kuna u 2011. godini bilo namijenjeno radijskim postajama.

Merzel je sa sedam radiopostaja ugovorila sljedeći posao: oni će za županiju proizvoditi i emitirati specijalizirane sponzorirane emisije, oglase i čestitke prema dogovoru, a cijena je za pojedine usluge dogovorena u iznosima između 24.600 i 221.400 kuna.

Županija je onda s tim radiopostajama ugovorila broj i trajanje emisija, a onda još i da će postaje dodatno emnitirati besplatne informacije o radu županije, županice, županijske skupštine te ostalih tijela i ustanova.

Koliko će takvih besplatnih emisija biti producirano i emitirano – ugovorom nije precizno određeno, kao ni njihovo trajanje ili broj oglasa i čestitiki.

Radiopostaje županici su dostavljale račune za obavljene usluge, ali uz njih revizori nisu mogli pronaći izvješća o izvršenom poslu, obavljenim uslugama, datumu, temi ili sadržaju emitiranih emisija.

Štoviše, jednoj je radijskoj postaji Županija isplatila novac za razdoblje prije zaključenje ugovora, ali, nažalost, ne govori se o kojoj je postaji riječ.

Ako ih je zanimao sadržaj emitiranih emisija, revizori su samo trebali otvoriti internetsku stranicu Radija Quirinus.

Odmah na prvoj stranici nalazi se fotografija Marine Merzel Lovrić i tekst u kojemu se objašnjava kako je županica s gradonačelnikom Hrvatske Kostajnice Tomislavom Paunovićem dogovorila da će županija pomoći financiranje vrtića u tom gradu koji je nedavno zatvoren zbog manjka novca.

Da ipak bude neke ravnoteže, odmah pored te objavljena je i vijest prema kojoj županijski HDZ traži ostavku Marine Lovrić Merzel zbog toga što je kupila automobil vrijedan 430 tisuća kuna.

Naši sugovornici iz Sisačko-moslavačke županije govore nam kako radijske postaje s kojima je županica sklopila ugovor ipak većinom prenose dobre vijesti o radu njihove čelnice te kako joj je 700 tisuća kuna koliko im godišnje daje iz proračuna najbolji način da sebi osigura osobnu promidžbu.

To je potpuno jasno i iz godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Županije za 2012. godinu.

Zakinuti sektori Od ukupno 1,5 milijuna kuna namijenjenih za promidžbu, čak 1,21 ulazi pod rashode Stručne službe za poslove Županije, župana i opće poslove, dok je na sve ostale odjele i ustanove raspoređeno samo 300 tisuća kuna za promidžbu.

Recimo, za cjelokupnu godišnju promidžbu gospodarskih manifestacija županija ja lani utrošila 15 tisuća kuna.

Cijeli županijski Upravni odjel za zdravstvo pod kojim se nalaze i programi kao što su rano otkrivanje raka dojke, program za Rome i prevencije ovisnosti prošle je godine za promidžbu i informiranje dobio 12.700 kuna.

Upravni odjel za poljoprivredu i šumarstvo u čijoj je nadležnosti razvoj poljoprivrede, sufinanciranje ekološke poljoprivrede, poticanje razvoja lovstva i različitih razvojnih projekata u cijeloj je 2012. godini na promidžbu dobio pravo utrošiti 20.700 kuna.

Kompletan program upravljanja pristupnim fondovima i europske integracije na promidžbu je potrošio 937 kuna – znači dvije i pol kune dnevno.

Sve ostalo utrošeno je na promociju rada županice Merzel.

Teška su vremena došla kad vlastitom suprugu moraš plaćati da bi o tebi lijepo govorio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 06:03